ဆောင်းပါး

အသေးစိတ်အကြောင်းအရာများ

လုပ်ငန်းတစ်ခုအတွက် သိထားသင့်တဲ့ ငွေကြေးစီမံမှု

လုပ်ငန်းစီးပွားတစ်ခုရဲ့ အောင်မြင်မှုကို တိုင်းတာဖို့အတွက် ငွေကြေးအခြေအနေကို ကြည့်လေ့ရှိပါတယ်။ ဒါပေမယ့် သင်ကကိုယ်ပိုင်လုပ်ငန်းကို အခုမှစတင်တည်ထောင်တာဆိုရင် ဘယ်ကနေစရမှန်းသိမှာ မဟုတ်ပါဘူး။ သင့်အတွက် ရှုပ်ထွေးပြီး ခက်ခဲမယ်ဆိုတာ နားလည်ပါတယ်။ သင့်လုပ်ငန်းအတွက် အခြေခံကျတဲ့ ငွေကြေးအုတ်မြစ်တွေရဲ့ အရေးပါမှုနဲ့အတူ တစ်ဆင့်ချင်းစီ စနစ်တကျ ဘယ်လိုတည်ဆောက်ရမလဲဆိုတာ ပြောပြပေးသွားမှာပါ။


ငွေကြေးဆိုင်ရာ ဗဟုသုတ မရှိပဲ သေးငယ်တဲ့ လုပ်ငန်းပေါင်းများစွာ စတင်နေကြတာ သင်တစ်ယောက်တည်းမဟုတ်ပါဘူး။ သင့်လို အသေးစား၊အလတ်စား စီးပွားရေးလုပ်ငန်းရှင်တွေ သန်းနဲ့ချီပြီးရှိပါတယ်။ စားသောက်ကုန်လုပ်ငန်း၊ ပန်းဆိုင် (သို့) အွန်လိုင်းစတိုးဖြစ်စေ၊ သင်ဟာ လုပ်ငန်းအတွက်လိုအပ်တဲ့ ငွေကြေးဆိုင်ရာအခြေခံတချို့ကိုနားလည်ထားပြီး အစပိုင်းမှာဘယ်လောက်ရင်းနှီးမြှုပ်နှံရမလဲ၊ ပုံမှန်ဝင်ငွေတည်တံ့အောင် ဘယ်လိုထိန်းသိမ်းရမလဲ ဆိုတာတွေကို သတ်မှတ်ဖို့လိုအပ်ပါတယ်။

သင့်လုပ်ငန်းတည်ထောင်ဖို့ အတွက် လျှောက်လှမ်းတဲ့ ပထမနေ့မှာတည်းက ကုန်ကျစရိတ်တွေရှိပါတယ်။ ဒါဟာ သင့်လုပ်ငန်း အမှန်တကယ်စတင်မယ့်ရက်ထက် များစွာစောနိုင်ပါတယ်။

  • ၁။ လုပ်ငန်းစတင်မှု ကုန်ကျစရိတ် 

သင့်လုပ်ငန်းစတင်ဖို့အတွက် ဘယ်လောက်ရင်းနှီးမြှုပ်နှံဖို့လိုလဲ၊ ချေးငွေယူဖို့လိုလား ဒါမှမဟုတ် သင့်လုပ်ငန်းမှာရင်းနှီးမြှုပ်နှံမယ့် မိတ်ဖက်ပါတနာလိုအပ်လား ဆိုတာ သိချင်မှာပါ။

သင့်သူငယ်ချင်းက သူ့ရဲ့ အွန်လိုင်းစားသောက်ကုန်လုပ်ငန်း စတင်ဖို့အတွက် သိန်း (၁၀၀) ကျပ်နဲ့ စတင် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံခဲ့တယ်ဆိုပါတော့။ လုပ်ငန်းတိုင်းမှာ ထူးခြားကွဲပြားတဲ့ ရည်မှန်းချက်၊ ဗျူဟာ၊ ပန်းတိုင်တွေရှိတာကြောင့် သင့်အတွက် တူချင်မှတူမှာပါ။ အောက်ပါအချက်တွေနဲ့အတူ ဒီကုန်ကျစရိတ်တွေကို တွက်ချက်နိုင်ပါတယ်။ 

  1. တစ်ကြိမ်တစ်ခါ ကုန်ကျစရိတ်များ (လုပ်ငန်းလိုင်စင်၊ လုပ်ငန်းမှတ်ပုံတင်၊ ဖွင့်ပွဲ၊ ကြော်ငြာ)
  2. လစဉ်ကုန်ကျစရိတ်များ (ဆိုင်ငှားခ၊ ဝန်ထမ်းလစာ၊ အရေးပေါ်အခြေအနေမှာ လုပ်ငန်းလည်ပတ်မှုအတွက် လစဉ်ကုန်ကျစရိတ် ၆ လစာ) 
  3. ကိရိယာများနဲ့ အခြားပိုင်ဆိုင်မှုများ - စက်ပစ္စည်းများ၊ ကိရိယာများ၊ အက်ပလီကေးရှင်း/ နည်းပညာဆိုင်ရာ ပစ္စည်းများ 

 

  1. အရင်းကျေမှတ် 

အခုကတော့ သင့်ဆိုင်/လုပ်ငန်းရဲ့ ကုန်ကျစရိတ်တွေအကုန်လုံးကို အရင်းကျေဖို့အတွက်ဆိုရင် အဝတ်အထည် ဘယ်နှစ်ခုရောင်းဖို့လိုလဲ ဒါမှမဟုတ် ခေါက်ဆွဲဘယ်နှစ်ပွဲ ရောင်းဖို့လိုလဲ ဆိုတာ တွက်ချက်ထားရမှာ ဖြစ်ပါတယ်။ ဒါမှ သင့်ရဲ့ ကုန်ပစ္စည်း နဲ့ ဝန်ဆောင်မှုအတွက် ဈေးနှုန်းဘယ်လောက်သတ်မှတ်ရမယ်ဆိုတာ သိနိုင်မှာပါ။ 

ပိုရိုးရှင်းတဲ့ ရှုထောင့်ကနေကြည့်ရအောင်။ အဆင့် ၁ ဖြစ်တဲ့ လုပ်ငန်းစတင်မှု ကုန်ကျစရိတ် တွက်ချက်မှုမှာ လစဉ်ကုန်ကျစရိတ်ဘယ်လောက်ရှိမလဲဆိုတာ သင်သိထားပြီးပြီ။ သင့်လုပ်ငန်းအတွက် လစဉ်ကုန်ကျစရိတ်က ၁၀ သိန်းကျပ် ဆိုပါတော့၊ ဒါဆိုရင် အရင်းကျေဖို့ သင်ရောင်းရမယ့် ပမာဏကို သိနိုင်ပါပြီ။ 

၁,၀၀၀,၀၀၀ ကျပ်/ ၂,၀၀၀ ကျပ် = ခေါက်ဆွဲပွဲ ၅၀၀

၁,၀၀၀,၀၀၀ ကျပ်/ ၅,၀၀၀ ကျပ် = အထည် ၁၀၀

(*you set the pricing for your products as 2,000 MMK/bowl or 5,000 MMK/item respectively)

Your breakeven point will then be clear to you. That amount must be sold in order for you to earn enough money each month to cover your costs. 

Following this step, you need to do a little more research, so here are some questions to consider: 

  1. Is the 2,000 MMK price per bowl appropriate? Does it at least give you 70% of the profit?
  2. Is the neighboring shop able to sell that quantity per month? 
  3. Can you sell more than 500 bowls? Or you have to raise the price to 3,000 MMK to earn more margins.

This stage will enable you to determine the minimal point of quantity required for the survival of your business. Also, this step will give you the flexibility to adapt to the market and competition.

  1. Cashflows

You must be aware of your cash inflows and outflows in order to determine whether you have enough in the bank to cover your monthly expenses. For instance, because the contract you signed with the clients dictates three months of services, and your clients did not pay you on time this month but only 3 months later, then you might not have enough in the bank.

You need to know how much money you have left in the bank to pay your staff and other running costs. Please take note that the cash flow statement should include the six-month emergency fund. 

We understand that your business is not a large company to own many financial statements. We have created a simple template, an all-in-one template for your reference or use. You can then customize it according to your business needs going forward.

If you find the template difficult to use, contact us for potential upcoming workshops offered by our foundation to all small business owners. 

Please visit the template here.

ထပ်မံလာမည့်ဆောင်းပါးများအား စောင့်မျှော်ကြပါစို့